Vrei RECLAMA TA aici?

Încercăm să dăm astăzi o notă finală în ancheta jurnalistică desfășurată în cazul Ansamblului PALAS

Pe parcursul a două luni am realizat o scurtă trecere în revistă a structurilor masive din componența companiei IULIUS. Printre acestea se numără bineînțeles și Ansamblul Palas din Iași.

Ca o notă finală în acest demers, am încercat să înțelegem mai bine care anume sunt implicațiile economice dar și sociale pe care acest ansamblu îl are în viața comunității din care facem parte.

În acest sens, am solicitat reprezentanților PALAS câteva răspunsuri punctuale legate de impactul Palas-ului atât asupra Iașului, dar și a regiunii. Am solicitat și câteva măsurători sau indicatori economici reali în acest sens pentru a ne putea forma o imagine completă asupra acestui proiect.

1. Care considerați că sunt beneficiile pe care le-a înregistrat Iașul și implicit ieșenii de pe urma asocierii care a contribuit la edificarea ansamblului PALAS?

Ansamblul multifuncțional Palas, dezvoltat la Iași de compania IULIUS, reprezintă cea mai mare investiție privată în real estate din afara Capitalei, în valoare de peste 260 milioane de euro.

Pe lângă aportul semnificativ adus regenerării urbane a centrului orașului, Ansamblul Palas este un proiect cu impact regional, contribuind la dezvoltarea economică, turistică, socială și culturală.

Compania IULIUS a virat către Primăria Municipiului Iași, din 9 iulie 2010, dată de la care decurge obligația de plată, și până în prezent, suma de 3,2 milioane de euro, reprezentând cota de asociere în baza contractului încheiat pentru edificarea ansamblului Palas. În plus, din 2007 până la finele anului trecut, grupul IULIUS a contribuit numai la bugetul local cu aproximativ 11 milioane de euro, reprezentând taxe, impozite, autorizații etc. Alte 2,7 milioane de euro s-au îndreptat, în aceeași perioadă, către diferite instituții (Inspectoratul de Stat în Construcții, Oficiul de Cadastru, Ordinul Arhitecților, Direcția pentru Cultură, Culte şi Patrimoniu Național etc.).

Pe lângă beneficiile economice directe, Ansamblul Palas generează venituri considerabile și prin dezvoltarea sa ca pol regional de business, care include cele șase clădiri de birouri United Business Center (UBC). Aici își desfășoară activitatea peste 50 de companii, majoritatea din domeniile IT, outsourcing și financiar.

Doar în UBC lucrează 7.050 de persoane, o creștere semnificativă față de 2012, anul inaugurării ansamblului Palas, când lucrau 900 de persoane. Acestora li se adaugă alți 850 de angajați din componenta de retail. În total, peste 7.900 de angajați, aproape dublu față de estimările din 2012, când anunțam crearea a 4.000 de locuri de muncă.

2. Dețineți date statistice cu privire la impactul ansamblului Palas în zona Moldovei?

Din punct de vedere turistic, Palas reprezintă principala atracție a regiunii, pentru shopping și recreere. Peste 17 milioane de vizitatori vin anual în ansamblul Palas, iar peste 40% sunt din Republica Moldova şi din județele limitrofe. În plus, Palas este prima opțiune după check-in a oaspeților care sosesc în Iaşi. De asemenea, în ultimii patru ani, Palas Iaşi a primit „Certificatul de Excelență” din partea TripAdvisor®, cel mai mare website de turism din lume, diplomă acordată pentru obținerea unor ratinguri crescute în mod constant din partea turiștilor.

Ansamblul Palas este, totodată, o destinație de relaxare și un spațiu cultural, în care se desfășoară în mod frecvent evenimente pentru toate categoriile de vârstă și de public. Peste 2.000 de concerte, spectacole de teatru, expoziții, competiții sportive, festivaluri și multe altele s-au desfășurat în cei șase ani de funcționare.

De asemenea, Palas este locul unde se organizează târguri din domenii variate: de cariere, imobiliare, gastronomice, de inventică, tehnologie, de carte şi rechizite, turism, de nunți, meşteri populari etc. Peste 400 de târguri s-au organizat până acum, iar peste 20 dintre acestea sunt cu tradiție și revin anual. Prin organizarea acestor evenimente, ansamblul Palas oferă publicului larg acces gratuit la o sferă largă de evenimente, contribuind la consolidarea imaginii Iașului drept un centru cultural regional.

“Din septembrie 2017 și-a deschis porțile și Amfiteatrul Palas, o investiție de 1,2 milioane de euro a companie IULIUS, realizată în etape”

Acesta are o capacitate de aproximativ 460 de locuri și găzduiește evenimente variate, de la piese de teatru, spectacole de tip muzical sau de stand-up comedy, până la teatru pentru copii, concerte de muzică şi multe alte acte artistice. pagina 2 din 2 Ansamblul Palas oferă publicului larg și un spațiu verde modern, o destinație preferată de ieșeni pentru relaxare, care oferă multiple posibilitățile de distracție pentru copii și terase tematice cu deschidere spre parc.

Proiectată de peisagişti străini astfel încât să valorifice la maximum panorama pe care o oferă Palatul Culturii, grădina publică reprezintă o investiție de circa 2,5 milioane euro. O altă facilitate pusă la dispoziția comunității este și cea mai mare parcare subterană din România (cu aproximativ 2.500 locuri), o investiție în valoare de peste 73 milioane de euro. Valoarea proiectului Palas a fost recunoscută şi pe plan internațional, acesta fiind premiat în 2007, la MAPIC, cel mai mare târg de retail din Europa, care se desfăşoară anual la Cannes.

După inaugurare, Palas a continuat să obțină aprecierea specialiştilor din străinătate, proiectul câştigând premii care iau reconfirmat unicitatea pe piața din sud-estul Europei: Marele Premiu la categoria „Building of the Year 2012” Europa de Sud-Est şi „Retail Development of the Year 2012”, acordate de Central & Eastern European Real Estate Quality Awards (CEEQA), în aprilie 2013, la Varşovia. Competiția CEEQA este organizată anual de către CEE Insight Forum împreună cu ziarul britanic „Financial Times”.

La nivel național, centrul de business Palas a fost premiat doi ani consecutivi, în 2016 și 2017, în cadrul galei Forbes Best Office Buildings, organizată de Revista Forbes România, iar în 2017 a primit și premiul „Cea mai bună dezvoltare office pentru sectorul BPO/SSC din orașele secundare și terțiare”, în cadrul galei Romanian Outsourcing Awards for Excellence, organizată de Outsourcing Today.

3. Puteti sa ne oferiți cateva exemple de proiecte desfășurate în prezent de către compania IULIUS? 

În prezent, compania IULIUS dezvoltă în Timișoara proiectul Openville, cel de-al doilea ansamblu de tip mixed use din portofoliu, după Palas Iași.

Openville va fi cel mai mare pol de business, retail și entertainment din vestul României și va integra actualul Iulius Mall Timișoara. Ansamblul va include şapte clădiri de birouri clasa A (inclusiv cel mai înalt imobil office din țară – 155 metri, 27 de etaje), 450 de magazine, un nou concept de cinema multiplex, două centre de conferințe şi evenimente cu 10 săli, precum şi o varietate de restaurante şi cafenele tematice, cu panoramă spre cel mai mare parc suspendat din țară, creat de la zero.

Proiectul mixt Openville este realizat de companiile IULIUS şi Atterbury Europe, reprezentând o investiție estimată la peste 220 milioane de euro. Anul acesta, compania IULIUS a lansat programul „Iaşi, oraşul viitorului tău”, cu scopul de a promova Iașul la nivel regional, drept un centru academic, ce oferă multiple oportunități în dezvoltarea carierei, dar și ca oraș cu numeroase posibilități de petrecere a timpului liber.

Proiectul se dorește a fi o inițiativă a întregii comunități, care să contribuie la crearea unei platforme active de dialog între studenți, mediul universitar și cel de business. Până în prezent, în cadrul acestuia s-au organizat: „Săptămâna Porților Deschise la UBC”, conferințe, caravane regionale de prezentare a ofertelor universităților ieșene, prezentări ale ofertei locurilor de muncă, întâlniri cu ONG-urile studențești de la diferite specializări, facilitarea unor discuții cu profesioniști din cadrul multinaționalelor prezente în Iași, sesiuni de training specializate și multe altele.

Ancheta Ziarului “Buna Dimineata Iași” în ceea ce privește ansamblul PALAS a avut un caracter incisiv

Demersul nostru nu a avut caracterul de a-i menaja pe cei din conducerea PALAS. Dimpotrivă! Am încercat să întoarcem situația acestei infarstructuri imense pe toate părțile. În mod surprinzător, am constatat o deschidere constantă a reprezentanților PALAS pentru elucidarea tuturor aspectelor pe care noi le-am adus în discuție. Interesul pentru acest subiect rămâne unul permanent și pentru presă, întrucât PALAS este mai mult decât un proiect economic.

Eforturile companiei IULIUS merită susținute și vor fi susținute, atâta timp cât sunt respectate prevederile contractuale asumate în raport cu Primăria Iași din care decurg beneficii nete pentru comunitatea locală.

Vrei RECLAMA TA aici?sentimente.ro

LĂSAȚI UN MESAJ