evomag.ro

Constanin Axinia este noul director general al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, gestionarul infrastructurii feroviare din România

Constantin Axinia , de profesie inginer și cu o experiență de 35 de ani în domeniul feroviar,va coordona activitatea CNCFCFR SA, compania națională care administrează infrastructura feroviară publică.

Din CV-ul dumneavoastră reiese că sunteți de profesie inginer şi aveți o experienţă de 35 de ani în domeniul feroviar. Care sunt realizările dumneavoastră cele mai importante în plan profesional?

Am avut o activitate destul de lungă, iar realizările mele sunt relativ multe pentru că am fost mereu un om implicat activ. Un obiectiv important pe care l-am atins a fost invenţia brevetată la OSIM pentru vagoanele de călători care serveşte la verificarea dinamică a regulatoarelor de tensiune pentru acest tip de vagoane. De asemenea am creat şi implementat mai multe proiecte utilizate la vagoanele de călători.

Tot pe acest plan, mai pot aminti ca realizări: reabilitarea ramurilor electrice, redeschiderea punctelor de vânzare a legitimatiilor de călătorie la Târgu Neamţ, Rădăuti, Dorohoi, Iulius Mall şi aeroporul Iaşi şi redeschiderea liniei de circulaţie Cacica, Putna, Târgu Neamţ.
În alte judeţe am avut contribuţii la modernizarea unică în ţară a Agentiei de Voiaj CFR şi înfiinţarea unei revizii de vagoane, ambele la Bacău. Am contribuit şi la modernizarea de hale de reparaţii vagoane la Iaşi, iar la Suceava m-am ocupat de reviziile de vagoane şi depouri.

Ați mai ocupat funcția de director general în perioada 2006-2007. Ce v-a recomandat pentru reocuparea acestei funcții în prezent?

Pe lângă calităţile mele pe care mi le-am dovedit în toţi anii mei de activitate în cadrul Sucursalei Regionale de Transport Feroviar de Călători Iași, în acea perioadă am redus creantele CNCFR către Statul roman către 0 şi deschiderea magistralei 800 Bucuresti – Constanţa. Am început şi proiectarea coridorului IV European, ridicarea vitezei medii de circulaţie în 2006 – 2007 la 85 km/h, legătura Bucureşti Nord – Otopeni, începerea modernizării gărilor Baia Mare, Vaslui , Arad, etc.

Ce realizări ați obținut din poziția de director general al Sucursalei Regionale de Transport Feroviar de Călători Iași?

Pe lângă cele menţionate anterior la începutul interviului, este de menţionat că am obţinut locul 2 şi 3 la încasări pe ţară, călători expediati, evenimente de cale ferata reduse.

Cum evaluați situația actuală a companiei de Transport Feroviar de Călători la nivel național?

Evaluarea o pot face dupa aproximativ 2 luni de zile, nu pot sa spun ceva care nu este încă cuantificat documentat. Nu aş vrea să vorbesc în numele altor persoane şi nici nu vreau să pun într-o lumină proastă pe nimeni, mai ales că nu avem nimic concret la îndemână cu care să argumentăm orice tip de estimări.

Cu ce planuri manageriale reveniți pe poziția de Director General al CFR?

În primul rând îmi propun ridicarea vitezei de circulatie la nivelul anilor 90, adică 120-140 km/h. În prezent viteza maximă de circulaţie este de 60 km/h. Pe lângă asta ne vom concentra atenţia în reabilitarea Podul Gradistea cu redeschiderea circulaţiei pe Giurgiu şi reabilitarea Gării de Nord.

Cunoașteți la acest moment cui îi revine responsabilitatea de a conduce Sucursala Regională de Transport Feroviar de Călători Iași?

Responsabilitatea de a conduce Sucursala Regională de Transport Feroviar de Călători Iași îi revine înlocuitorului meu conform Regulamentului de Organizare si Functionare (ROF), domnul Adrian Hristov.

Mai multe anchete jurnalistice au indicat infrastructura precară a CFR, care conduce la timpi mari de deplasare pe calea ferată. Ne putem aștepta în următorii ani la o normalizare a acestei situații?

Nici aici nu vreau să fac promisiuni în van cetăţenilor Aducerea mea pe acest post de către domnul Ministrul Cuc are ca scop reabilitarea Căii Ferate Romane. Tot ce pot promite este că voi face tot ce-mi stă în putinţă să readucem întreaga companie „pe drumul cel bun”.

Cum apreciați oportunitatea transportului TIR-urilor pe calea ferată în vederea deblocării infrastructurii rutiere? Este o astfel de soluție posibilă din punct de vedere tehnic? Dar sub aspect economic?

Aplicarea legii cu transportul mărfii pe calea ferată, este foarte econom, acest mod de transport decongestionează traficul rutier şi este ecologic.

Vă mulțumim pentru amabilitatea de a răspunde întrebărilor cotidianului Bună Dimineața Iași. Vă urăm mult succes! 

melimeloparis.ro

LĂSAȚI UN MESAJ