evomag.ro

Filmul turcesc, „Sub umbra părului sălbatic”, urmărește povestea unui tânăr scriitor care se întoarce acasă pentru a se confrunta cu adevăruri amare.

Sub umbra părului sălbatic este un film tandru, uman, frumos realizat și conceput magnific de către producătorul turc de film și fostul câștigător al premiului Palme, Nuri Bilge Ceylan: înfricoșător, plin de umor în stilul său inconfundabil și foarte dedicat. Este o elegie realizată în detaliu care tratează ideea copilăriei și a orașului natal – și cum întoarcerea la ambele are o savuroasă amărăciune. De fapt, povestea copacul sălbatic nu este diferit de o telenovela a vieții de familie, ridicată la un nivel foarte înalt.

Un tânăr absolvent, Sinan (Aydin Doğu Demirkol), ambițios și nemulțumit și viitor scriitor se întoarce în satul său rural, cu o diplomă, dar fără loc de muncă. Acum trebuie să decidă dacă să ia examenele pentru a fi un profesor ca tatăl său. Există, de asemenea, serviciul său militar care ar putea să îl ”scoată” din acest impas. Sinan simte înfrângerea și dezamăgirea față de alegerile sale în unii dintre prieteni și localnicii pe care i-a lăsat în urmă – sau a proiectat prin ei eșecul său profesional? A interpretat greșit umilința și acceptarea lor și a calculat greșit prețul pe care va trebui să-l plătească pentru dorința sa de a fi diferit de ei și pentru tot succesul strălucit al marelui oraș?

Prin personajele sale complexe și prin conversațiile filozofice, regizorul Ceylan și-a găsit inspirație în literatura epică, precum și în fotografie.

Filmul său anterior, câștigător al premiului Palme d’Or, Somnul Iernii (2014) și acum Sub umbra părului sălbatic (2018), au continuat pe această traiectorie, accentuându mai adânc natura personajelor, asta pentru a-și exprima propria viziune asupra vieții.

„Când aflăm că nu suntem atât de importanți, de ce este instinctiv ne simțim răniți de către Univers?” Sinan cugetă la acest aspect, prin monolog, aproximativ o oră în părul sălbatic. „Nu ar fi mai bine să o tratăm ca un moment cheie al înțelegerii?” Această întrebare, care compilează cu exactitate perspectiva cinematografică a lui Ceylan și prefigurează epifania lui Sinan ce o va avea la sfârșitul filmului.

inpuff.ro

Filmul a rulat în premieră la Ateneul din Iași, în Sala Mare de Spectacole „Radu Belgian”, în data de 8 martie, ora 20:00. Filmul va mai avea și alte proiecții ce vor fi anunțare ulterior.

melimeloparis.ro