Strategia de turism a Iaşului, în dezbatere publică

Primăria Municipiului Iaşi a publicat pe pagina sa de internet www.primaria-iasi.ro Strategia de Turism a Municipiului Iaşi şi a Zonei Metropolitane Iaşi. De asemenea, a fost elaborat un proiect de hotărâre privind aprobarea acestei strategii, document care este supus dezbaterii publice.

Elaborată de o echipă de profesori şi doctoranzi de la Facultatea de Geografie şi Geologie din cadrul Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, Strategia de Turism a Municipiului Iaşi şi a Zonei Metropolitane Iaşi îşi propune ca obiective creşterea coeziunii actorilor locali din turism şi creşterea vizibilităţii oraşului ca destinaţie turistică.

Conform autorilor strategiei, turismul este o miză puternică, iar competitorii direcţi ai Iaşului au demonstrat că aportul turismului la economia locală poate fi unul semnificativ. Dacă, în 2001, Iaşul se afla pe locul 5 în ierarhia destinaţiilor turistice urbane, având cu 20% mai mulţi turişti decât Cluj-Napoca sau Sibiu, în ultimii ani ritmul de creştere al activităţii turistice din Iaşi a fost ușor sub cel al oraşelor concurente. Prin urmare, Strategia îşi propune să readucă Iaşul în top 5 oraşe – destinaţii din România şi să se revitalizeze prin turism.

Strategia de Turism a Municipiului Iaşi şi Zonei Metropolitane Iaşi este rezultatul unui amplu proces consultativ care a vizat deopotrivă opiniile experţilor şi pe cele ale simplilor observatori ai vieţii ieşene, obţinându-se o imagine de ansamblu completă şi fidelă a turismului ieşean în prezent şi a celui care se doreşte să devină în următorii ani.

Astfel, este vorba despre o Strategie la care a participat comunitatea locală, factorii de decizie direct implicaţi în industria turistică a Iaşului, resursa umană din turism, studenţii, localnicii şi turiştii – categorii vizate de rezultatele acţiunilor prevăzute în strategie.

LĂSAȚI UN MESAJ