Consideram ca iesenii trebuie sa fie cat mai corect informati pe subiecte care ii pot afecta direct

Din ce in ce mai des se discuta despre aparitia unor companii de tip “Uber” in piata din Iasi. Din moment ce un anumit ziar iesean a creat o adevarata campanie de presa pe aceasta tema, cotidianul BunaDimineataIasi a solicitat un punct de vedere despre posibila venire a companiei Uber la Iasi.

Acesta este exact genul de abordare pe care cei mai multi dintre noi ni l-am dorit sa il primim de la inceputul anilor ’90 si ulterior in 2000.

Publicitate

Poate daca am fi fost corect informati cu privire la intentiile autoritatilor de a ceda drepturile de exploatare asupra resurselor naturale ale Romaniei nu am fi fost de acord. Poate ca, daca am urmari aceeasi idee a instrainarii resurselor nationale, am fi dat un vot de blam acordului dintre statul roman si firma Eon. Peste 90% din populatia tarii este nemultumita de modul in care aceasta corporatie internationala exploateaza si ulterior asigura distributia resurselor energetice in Romania.

Ce poate face romanul de rand?

Ce pot face comunitati intregi care raman fara curent in miez de vara si a caror alimente se perimeaza in decursul a cateva ore? Ce fac cartiere intregi care raman fara curent in plina iarna? Si nu putine au fost cazurile in care familii cu copii mici raman fara sursa de curent ore intregi!

Ce fac miile de romani ai caror electrocasnice s-au stricat din cauza caderilor repetate de tensiune? De facturile incarcate la energie nici nu mai discutam!

Suntem complet lipsiti de aparare in fata acestui colos numit Eon!

Romanul fata in fata cu multinationalele! Despre acest subiect se pot scrie romane, dar nu cu un final fericit!

Asta din cauza ca nu am fost informati!

Demersul nostru este unul pur informativ. Cotidianul BunaDimineataIasi a sustinut firmele si initiativele locale. Proiectul “La Băcănie”. Un produs 100% ieșean este un elocvent in acest sens.

Vom continua aceste demersuri de sprijinire a mediului economic local in raport cu corporatiile multinationale

Nu putem decat sa ramanem profund dezamagiti de practica BZI care sprijina corporatiile internationale in detrimentul afacerilor locale care genereaza locuri de munca pentru ieseni si bani la bugetul local. Dar asta nu inseamna ca vom ramane pasivi in timp ce firmele din Iasi au de suferit de pe urma practicilor inconstiente ale unor astfel de asa-zise ziare.

Mircea Manolache, Presedintele Camerei Taximetristilor din Iasi: in timp ce unui sunt entuziasmati de aceasta idee, din ce in ce mai multe persoane inteleg ca o astfel de platforma poate face rau atat economiei cat si celor care interactioneaza cu aceasta.
Companiile de tip “Uber” nu sunt inregistrate ca dispecerat taxi si nu respecta aceleasi legi pe care le are de respectat un taximetrist.

Totodata profitul generat de firmele de taxi din romania raman in tara

Orice masina taxi are de efectuat revizia tehnica la o perioada de 6 luni, detine asigurare care acopera atat pasagerii cat si bunurile acestora si plateste taxe si impozite in tara in care activeaza.

In calitate de presedinte al Camerei Taximetristilor din Iasi am realizat toate demersurile legale pentru a semnala ilegalitatea unor aplicatii care puneau in pericol atat siguranta pasagerilor cat si taximetria.

O cursa Uber (in Bucuresti) ajunge sa coste mai mult decat una cu un taxi dearece exista un tarif minim (10 lei), un pret pe km, un alt pret pe minut precum si un tarif de baza.

Consider ca fiecare dintre noi trebuie sa respecte legea. Aplicatiile tip “Uber” nu trebuie sa faca concurenta neloiala taximetristilor si sa obtina autorizatiile necesare. Cred ca firmele care activeaza in Romania trebuie sa isi plateasca taxele aici si sa nu scoata milioane de dolari din tara, punand in pericol economia nationala.

loading...

1 COMENTARIU

  1. Draga BDI si Dle.Mircea Manolache, ca bucurestean, vreau ca cititorii din Iasi sa stie ca o cursa Uber nu este mai acumpa decat un taxi normal. Si credeti-ma, tariful taxiurilor din Bucuresti este si la 1,49 RON/ km! Pai daca ar asa cum se spune in articol, de ce ar fi ingrijorati taximetristii din Iasi? De ce ar apare dl.Manolache sa ne spuna ce rau este Uber? Credeti ca un calator caruia ii pasa de bani, nu sesizeaza diferenta la prima utilizare a Uber?
    Pot fi de acord ca Uber nu plateste taxele unui taximetrist si aici avem o problema de concurenta loiala. Dar, eu sunt consumator si apreciez concurenta, iar Uber pune presiune si este o alternativa la soferii nesimtiti ai taxiurilor, ai masinilor murdare si soferilor care fumeaza si ma omoara cu manele.
    Prefer o masina curata si oameni civilizati, decat un nesimtit in slapi si maieu, care vine cu un junghi de masina care cica are revizia la zi si este asigurat la Euroins sau vreo companie din Bulgaria ( poate la Iasi este din R.Moldova ).
    Am o intrebare catrea asociatia din Iasi: rolul dvs.este de proteja taximetristii sau clientii? Cati soferi au fost dati afara ca urmare a sesizarilor clientilor? Cat de usor este sa faci o sesizare?
    La Uber am posbilitatea sa dau feedback imediat dupa terminarea cursei si, daca nu am fost multumit, pot sa blochez soferul respectiv sa mai ma serveasca altadata. In plus, la doua sau trei sesizari, soferul zboara. Voi cum procedati?
    In plus, stiu inainte cat o sa ma coste, nu manipulez bani ( deci nu pot fi jefuit sau sa nu aibe rest ), primesc factura pe email in cateva minute.
    Deci, incercati sa copiati Uber in ceea ce este bun pentru mine, consumatorul, si atunci nu o sa va fie frica ca vine multinationala Uber. In plus, BDI ar trebui sa verifice vestile date – Uber Romania este inregistrata in Romania si plateste taxele aici, iar soferii isi platesc si ei darile catre statul roman – prin urmare, mai usor cu nationalismul asta de gazeta.

LĂSAȚI UN MESAJ