evomag.ro

Responsabilitatea socială și statutul de cetățean al unei societăți ce promovează valorile europene devin astfel primordiale în educație, iar rolul profesorului este de a facilita deopotrivă accesul la informații relevante pentru elevi, precum și schimbul de experiențe

În acest context, Colegiul Național “Costache Negruzzi” desfășoară, în anul școlar 2018-2019, proiectul de parteneriat strategic de schimb interșcolar „Creative European Network Towards Responsibility in Education” (CENTRE), finanțat prin programul Erasmus+, având un buget total aprobat de peste 45 de mii de euro.

Proiectul își propune să dezvolte competențele sociale și cetățenești ale elevilor implicați, transferabile la nivelul întregii comunități ”negruzziste”, prin activități non-formale, ce promovează incluziunea socială, drepturile omului, tehnicile de combatere a discursului instigator la ură, cetățenia activă, educația media și, mai ales, diversitatea culturală.

În acest scop, cei 36 de elevi implicați la nivelul parteneriatului, provenind din trei instituții de învățământ din state europene (Stora Vallaskolan, Degerfors, Suedia, Colegiul Național „Costache Negruzzi” Iași, România și Städtisches Sigena Gymnasium Nürnberg, Germania) au participat, pe parcursul anului școlar, la întâlniri găzduite, pe rand, de fiecare dintre parteneri, care au conturat, prin activitățile desfășurate (workshop-uri, vizite de lucru la instituții relevante, întâlniri cu factori de decizie și profesioniști etc.) portretul cetățeanului responsabil, ce respectă normele de conduită privind protecția mediului, înțelege importanța participării active în comunitate, fiind pregătit să se implice și care valorizează drepturile omului prin toate acțiunile sale.

CENTRE nu este doar un simplu proiect Erasmus+ din lista finanțată la nivel național, nici un proiect “de suflet”, cum ne-am obișnuit să auzim a fi definite astfel de proiecte, ci este unul conceput în primul rând pentru mintea tinerilor ce trăiesc în acest secol, tineri care trebuie încurajați să gândească responsabil și mai ales să își asume apartenența la spațiul european nu doar la nivel declarativ, ci mai ales prin acțiunile pe care le întreprind în comunitățile de care aparțin. Colaborarea cu elevi din școli europene a facilitat, desigur, crearea de conexiuni umane, dar dincolo de asta, a însemnat pentru elevii negruzziși o înțelegere profundă a diferențelor care ne unesc, precum și reconfigurarea propriilor valori și atitudini” au declarat inițiatoarele proiectului, prof. dr. Cristina Mocanu și prof. dr. Anca Voicu-Ghenghea.

apiland.ro

LĂSAȚI UN MESAJ