Vrei RECLAMA TA aici?top-shop.ro

Opinia generală la acest moment este că acest VOT dat pentru “AUTOSTRADA UNIRII” în Parlament este unul POLITIC, contextualizat de ANUL CENTENAR

Plenul Camerei Deputaților a adoptat, miercuri, proiectul de lege privind aprobarea executarii obiectivului de investiții Autostrada Iași-Târgu Mureș, denumită „Autostrada Unirii”.

Acesta este de departe cel mai important obiectiv de investiţii în infrastructură din România.

Cu toate acestea, proiectul autostrăzii care ar trebui să unească Moldova de Transilvania este foarte mult întârziat și a ajuns să fie creditat cu șanse foarte scăzute de realizare de către români.

Cetățenii s-au arătat extrem de rezervați și precauți în comentariile făcute de rețelele de comunicare online. Opinia generală la acest moment este că acest vot dat în Parlament este unul politic, contextualizat de anul centenar. Atât.

Legea privind realizarea autostrăzii Ungheni- Iaşi-Târgu Mureş a fost adoptată cu 261 de voturi „pentru”, două voturi contra și 5 abțineri.

„Obiectivul de investiţii Autostrada Unirii se finanţează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor din credite externe şi din fonduri europene nerambursabile şi/sau prin parteneriat public/privat. În fiecare lege bugetară anuală, pe durata implementării proiectului, se vor aloca acestui obiectiv credite bugetare conform necesarului de finanţare comunicat de Ministerul Transporturilor”, prevede proiectul legislativ.

Ministerul Transporturilor este ministerul responsabil pentru coordonarea realizării obiectului de investiţii Autostrada Unirii, potrivit legii. De asemenea, Ministerul Transporturilor va demara, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, procedurile necesare pentru realizarea obiectivului de investiţii Autostrada Unirii.

 Marius Bodea, Deputat PNL Iași, Președinte al Organizației Locale a PNL Iași: Parlamentul a votat astăzi proiectul autostrăzii Moldova – Transilvania

”Proiectul autostrăzii Moldova – Transilvania, sau Ungheni – Iași – Tg. Mureș a devenit subiect de dezbatere națională. Este meritul societății civile implicate și, o spun cu toată încrederea, a parlamentarilor Partidului Național Liberal care s-au luptat încontinuu în ultimii 2 ani pentru ca  dezideratul conectării Regiunii Moldova cu vestul să devină realitate.

Dragi colegi, și mă adresez mai ales celor care nu sunteți din Regiunea de Nord-Est, Autostrada Moldova – Transilvaia NU ESTE un proiect regional, ci un obiectiv strategic de interes național.

Rata de emigrare în Moldova este la cote alarmante, se depopulează satele și orașele pentru că izolarea acestei regiuni înseamna mai puține șanse și oportunități pentru oamenii de aici. Nivelul de sărăcie și subdezvoltare în care trăiesc milioane de români, compatrioți de-ai voștri, este o vulnerabilitate națională. Această autostradă nu este un moft al nostru, al celor din regiunea de Nord-Est, ci este o necesitate națională!

Această autostradă, da, este o obligație a statului român față de cei 4 mil. de locuitori din Moldova pentru că prea puțin se întoarce în această regiune față de ce cotizează. Acest centralism administrativ ne-a adus în situația absurdă de a pleda pentru acest proiect în Parlament și la Guvern, însă vă asigur că am fi realizat demult acest obiectiv de investiții dacă ar fi existat descentralizare administrativă adevărată!

Proiectul autostrăzii Moldova – Transilvania mai este un obiectiv de interes național, strategic, pentru că sprijină parcursul european al Republicii Moldova. Frații de peste Prut au nevoie de această autostradă la fel de mult ca noi”.

 Camelia Gavrilă, Deputat PSD Iași: Este un succes pe care l-am dorit și pentru care s-a luptat mult

 ”Este un succes pe care l-am dorit și pentru care s-a luptat mult pentru că puncte de vedere au fost numeroase și dezbateri și opinii politice diferite, alte proiecte într-o anumită competiție. Era important să meargă mai departe proiectul, era important să existe această lege care conferă un argument în plus pentru finanțarea de mai departe. E de apreciat că a fost un vot transpartinic, dar evident reușita asta datorată majorității reprezentată de PSD , deci votul PSD-ului a contat și a contat de data aceasta și faptul că a fost o susținere la toate nivelele, mă refer din toate județele ale reprezentanților PSD, oricum ieșenii ar fi fost aalături de proiect, indiferent de opinia grupului politic.

Era un proiect al Moldovei, era un proiect care însemna unitate, dezvoltare economică, dezvoltare turistică, dezvoltare de infrastructură, deci argumentele toate erau dincolo de cele sentimentale și subiective. Deci judecând și rațional ca politicieni, judecând și ca moldoveni și ieșeni, evident că trebuia susținut. Important a fost că a existat și voința politică, eu consider că etapa aceasta a coeziunii s-a încheiat prin votul respectiv.

Urmează însă un alt drum important, cel al finanțării, cel al susținerii la nivel guvernamental, la nivel de ministere și va trebui același loby făcut aceeași unitate să existe și de data aceasta, sigur cu multă presiune din partea partidului care se află la guvernare sau partidelor care se află în alianță. Trebuie să o luăm ca o victorie semnificativă, ca un element care va argumenta solicitarea de mai departe a fondurilor și a susținerii a derulării proiectului și în același timp continuam aceeași colaborare și aceeași solicitare și presiune pentru ca proiectul să decurgă mai departe”.

Vasile Axinte, Deputat PSD: Este o realizare pentru regiunea Moldovei, să legăm Moldova de vestul țării, este foarte important ca obiectiv și sperăm că va fi finanțare necesară pentru această investiție

”Noi am avut o inițiativa pe care am semnat-o 70 de parlamentari, printre care și cei din Iași pentru susținerea acestei investiții. Astăzi s-a votat proiectul de lege în care este prevăzut ca într-un termen de 4 ani să fie realizat acest obiectiv de investiții și să dea Domnul să se poată realiza. Este o realizare pentru regiunea Moldovei, să legăm Moldova de vestul țării, este foarte important ca obiectiv și sperăm că va fi finanțare necesară pentru această investiție. Finanțarea va fi atât de la Guvern din bugetul de stat, prin Ministerul Transportului, credite externe, finanțare europeană, vor fi accesate toate sursele de finanțare pentru realizarea acestui obiectiv”.

Iulia Scântei, Senator PNL: Cred că gestul este cea mai importantă cărămidă a acestui vis al locuitorilor Moldovei

”Proiectul are mai mult valoare simbolică decât valoare concretă, adică cuantificată într-o sumă de bani și într-un parcurs de execuție a autostrăzii, dar delăsarea și neprioritizarea acestui proiect vreme de 28 de ani de guvernele de după Revoluție au adus practic, în special societatea civilă și pe locuitorii Moldovei și ai Iașului într-o stare absolut de disperare în fața acestei nepăsări, iar astăzi votul colegilor deputați care au înțeles să voteze favorabil un proiect de lege pe baza căruia să se aloce resurse financiare, să se facă angajamente guvernamentale ferme pe un termen cert pentru realizarea acestei autostrăzi, reprezintă de fapt o expresie a vocii suverane a locuitorilor Moldovei, transpusă în votul parlamentarilor care au fost votați de acei cetățeni ai noștri din Moldova pentru a se realiza poate cel mai important proiect după Unirea de la 1918, cel mai important proiect de dezvoltare interregională, între provincia istorică Moldova și Transilvania.

Pentru mine era un demers politic parlamentar necesar, dar din păcate nu este suficient pentru că am văzut în ultimii 28 de ani guverne care prin pixul ieftin al unor miniștri total lipsiți de bună credință și de interes față de nevoile comunității din Moldova au modificat, fie prioritizare, au tăiat finanțele, bugetul alocat, fie că era vorba de cel național, nu au aplicat atunci când au avut posibilitatea și au inclusiv în prezent posibilitatea să aplice pentru atragerea de fonduri europene pentru realzarea acestui proiect.

Prin urmare cred că gestul este cea mai importantă cărămidă a acestui vis al locuitorilor Moldovei. E un gest politic și parlamentar necesar, dar nu este suficient. Drumul abia acum începe și vigilența locuitorilor Moldovei trebuie menținută asupra parlamentarilor, asupra guvernanților pentru că votul de astăzi dacă nu va fi concretizat în mod similar cu un vot în viitoarea lege de buget care se pregătește acum pentru anul 2019 în care să vedem că sunt alocate toate sumele necesare actualizării studiilor de fezabilitate, astfe încât să putem să vorbim despre punerea în executare a unui proiect, înseamnă că totul a fost degeaba”.

Petru Movilă, Deputat PNL: Fără eforturile și presiunea ieşenilor nu știu dacă astăzi înregistram același succes

„Fără eforturile și presiunea ieşenilor nu știu dacă astăzi înregistram același succes. Din momentul în care am depus proiectul în Parlament, în luna mai a anului trecut, ȋmpreună cu deputatul PMP din Tg. Mureş, Marius Paşcan, s-au făcut demersuri constante care să atragă atenția guvernelor PSD care s-au perindat pe la Palatul Victoria. Parcursul propunerii privind construcția autostrăzii Iași – Tg. Mureș, devenită astăzi lege, arată cât se poate de clar că doar uniți putem conta la București. Este important faptul că toate partidele au ȋnţeles importanţa acestei autostrăzi pentru Iaşi şi pentru România ȋn general‟, a declarat deputatul Petru Movilă, inițiatorul proiectului privind construcția autostrăzii Iași – Tg. Mureș.

Parlamentarul de Iași subliniază faptul că lupta nu s-a terminat aici și că demersurile trebuie să continue în același ritm susținut. „Trebuie să avem grijă ca legea să fie și pusă în practică. Imediat dupa promulgare trebuie să fim din nou la Guvern să batem la ușa premierului și a ministrului Transporturilor. Sper ca la 1 Decembrie să avem o lege promulgată pentru Autostrada Unirii. Este primul semn de unitate în an Centenar. Tot ca semn de unitate aduc mulțumiri tuturor parlamentarilor care au votat acest proiect de lege și care au înțeles cât de importantă este autostrada Iași – Tg. Mureș pentru Iași și pentru România‟, a completat deputatul Movilă.

Vrei RECLAMA TA aici?

LĂSAȚI UN MESAJ